Η νέα υπηρεσία «κοινωνικής» αναζήτησης για τα μέλη του Facebook είναι πλέον γεγονός. Το Graph Search _ το οποίο παρουσιάστηκε από τον ιδρυτή της ιστοσελίδας κοινωνικής δικτύωσης, Μαρκ Ζούκερμπεργκ, επιτρέπει στους χρήστες να αναζητούν πληροφορίες, αναρτημένες φωτογραφίες φίλων τους, αλλά και δημόσιες αναρτήσεις από άλλους χρήστες στο πάτημα ενός κουμπιού.
Το Graph Search, το οποίο στην παρούσα φάση βρίσκεται σε στάδιο δοκιμής και είναι διαθέσιμο για περιορισμένο αριθμό χρηστών στις ΗΠΑ, θα έχει τη μορφή μιας μεγαλύτερου μεγέθους μπάρας αναζήτησης στο επάνω μέρος της σελίδας του Facebook.
Σύμφωνα με τον Ζούκερμπεργκ, η «υπερ-μηχανή» αναζήτησης έχει τη δυνατότητα αστραπιαίας σάρωσης δισεκατομμυρίων προφίλ χρηστών για την εξεύρεση φωτογραφιών, προσωπικών στοιχείων και προτιμήσεων, συνδέσμων και προτεινόμενων εστιατορίων, καταστημάτων ή σελίδων.
Δεν είναι λίγοι βέβαια οι ειδικοί που βλέπουν το νέο εγχείρημα με επιφύλαξη εφόσον εγείρεται και πάλι το θέμα του απορρήτου και της προστασίας των προσωπικών δεδομένων των χρηστών. Η ιστοσελίδας ωστόσο τονίζει ότι η νέα υπηρεσία ακολουθεί όλους τους κανονισμούς περί προστασίας των ευαίσθητων δεδομένων των μελών της.
«Χτίσαμε το Graph Search λαμβάνοντας από την αρχή υπόψη τα θέματα απορρήτου. Οπότε φτιάξαμε κάτι που σέβεται τα προσωπικά δεδομένα των χρηστών» υπογράμμισε ο Ζούκερμπεργκ.
Το Facebook έχει ενώσει τις δυνάμεις του με τη μηχανή αναζήτησης Bing της Microsoft σε αντιπαράθεση με τη Google και τη δική της ιστοσελίδα κοινωνικής δικτύωσης Google+, ο Ζούκερμπεργκ υποστήριξε στη χθεσινή παρουσίαση ότι «δεν πρόκειται για άλλη μια υπηρεσία διαδικτυακής αναζήτησης». Όπως εξήγησε, πρόκειται για μια «έξυπνη» υπηρεσία η οποία προσφέρει τη δυνατότητα στους χρήστες να αναζητήσουν φίλους με κοινά ενδιαφέροντα, διευκολύνοντας για παράδειγμα την οργάνωση κοινωνικών εκδηλώσεων.
"Οι χρήστες θα πρέπει να θέτουν συγκεκριμένα ερωτήματα: π.χ. ποιοι φίλοι μου βρίσκονται στο Σαν Φρανσίσκο" είπε στο πλαίσιο της παρουσίασής του ο Ζούκερμπεργκ, ενώ προσέθεσε ότι στους άμεσους στόχους της εταιρείας είναι η ενσωμάτωση περισσότερων δυνατοτήτων στη συγκεκριμένη υπηρεσία όπως η αναζήτηση φωτογραφιών μέσω Instagram. «Το Instagram βρίσκεται ανάμεσα στις δυνατότητες που θέλουμε να προσθέσουμε στο Graph Search. Είναι ξεκάθαρο ότι επιθυμούμε να εμπλουτίσουμε όσο μπορούμε τη νέα μας υπηρεσία».
Το Graph Search αναμένεται να συμβάλλει και στη βελτίωση των στοχευμένων διαφημιστικών που προβάλλονται στις σελίδες των χρηστών. Μέσα από τη χρήση του, θα καθορίζει ακόμη περισσότερα ενδιαφέροντα και προτιμήσεις των μελών με αποτέλεσμα οι διαφημίσεις που θα βλέπουν να είναι «κομμένες και ραμμένες» στα μέτρα τους.
Ηλεκτρονική «προξενήτρα»;
Κάνοντας την αναζήτηση ατόμων με παρόμοια ενδιαφέροντα παιχνιδάκι, η νέα μηχανή κοινωνικής αναζήτησης δεν αποκλείεται να παίξει και τον ρόλο ηλεκτρονικής «προξενήτρας». Παρόμοια φόρμουλα χρησιμοποιείται άλλωστε ήδη από επιτυχημένες ιστοσελίδες γνωριμιών (OKCupid, eHarmony), οι οποίες προβαίνουν στο «ζευγάρωμα» μελών με «ταιριαστές» απαντήσεις σε ειδικά ερωτηματολόγια. Με δισεκατομμύρια χρήστες του Facebook σε ολόκληρο τον πλανήτη, οι πιθανότητες εύρεσης του «ιδανικού» συντρόφου είναι άπειρες.
«Το Facebook διαρκώς επεκτείνεται, καθώς προστίθενται νέα μέλη, νέο περιεχόμενο, νέοι σύνδεσμοι» ανέφερε ο Ζούκερμπεργκ. «Ήδη καταγράφουμε πάνω από ένα δισεκατομμύριο χρήστες, περισσότερες από 240 δισεκατομμύρια αναρτημένες φωτογραφίες και περισσότερα από ένα τρισεκατομμύριο δημοσιευμένους συνδέσμους».
Για την ώρα, οι ενδιαφερόμενοι χρήστες που επιθυμούν να χρησιμοποιήσουν το νέο «εργαλείο» του Facebook μπορούν να υποβάλουν στην εταιρεία το απαραίτητο αίτημα και να μπουν στη λίστα αναμονής. Η διαδικασία αυτή θα επιτρέψει στον διαδικτυακό κολοσσό να βελτιώσει τη λειτουργία της υπηρεσίας.
«Το Graph Search θα “τρέξει” με πολύ αργούς ρυθμούς, προκειμένου να μπορέσουμε να δούμε πώς ο κόσμος ανταποκρίνεται σε αυτό, πώς το χρησιμοποιεί και ποιες βελτιώσεις μπορούμε να κάνουμε»
ΠΗΓΗ tovima.gr